Sider

mandag 5. januar 2015

Strikka ullbukse

Årets aller første prosjekt er ferdig, ei strikka ullbukse :-)

Utgangspunktet for buksa var at eg rydda litt i garnlageret og fann to heile og to halve nøster med rødt og kvitt garn. Fikk lyst å strikke ei ullbukse til prinsessa. Uten mønster og uten å vite om det var nok garn var det ei spennande bukse å strikke. 



Bortsett fra at eg kunne tenkt meg å ha strikka den litt lenger, er eg veldig fornøgd med resultatet. Når en først legger ned en del arbeid, er det greit at bukse varer ei god stund. 





Buksa er strikka i 100 % ull, baby merino fra Gjesdal og på pinne nr 3. 
Ansiktet er sydd på med maskesting i etterkant. Laga også ei lita sløyfe til pynt.



Også i år er målet mitt å strikke ned garnlageret mitt litt, til denne buksa brukte eg 120 gram garn. En god start på det nye året :-)



Ha en fin kveld. 

3 kommentarer:

  1. Vart veldig fin bukse ser no ut som ho kan bruke ho ei god stund.

    SvarSlett
  2. Dette var jo en fin utgave av monsterbuksa, og Hello Kitti er jo så populær. Denne blir varm og god hvis det blir kaldt. Her er det nesten vår temperatur. Det skifter fort. :-) ha en god dag :-)

    SvarSlett
  3. Kjempefin! Synes buksa sitter godt på, så og herlig med den baken!
    Ei slik bukse er det nok flere som ønsker seg, vil jeg tro!
    Heldige vesle-mor!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...